Väntar på att det ska vända

Var glada om ni har friska barn.


Barn som slipper öppna blodiga rinnande sår i knäveck och runt dom små handlederna, mellan fingrarna och fotlederna. Röda kliande utslag på hela magen och ryggen. Sista dygnet har det kommit i ansiktet också, runt halsen och nacken. Svidande, jag vet för jag har haft dom själv när jag var liten.

Nu när luften ute är torr så blir Emils eksem värre än någonsin. Det blir en enda ond cirkel av kliande, läkande och kliande igen. Värst är det på nätterna och vi försöker vara vakna och hindra honom men tillslut somnar vi med.

Vi smörjer dygnet runt och ger honom medicin men med förkylningen som han åkt på så blir det så mycket värre.

Och folk lider med honom och säger att det gör så ont när dom ser honom.

Jag vet inte hur många gånger jag tänker på hans sår och utslag på en arbetsdag på jobbet.
För helst vill jag bara vara med honom.

Och hur jag väntar på att det ska vända nångång  för det brukar det göra tillslut. Men nu dröjer det.

Om jag är bitter?

Ja det är jag.

För det kommer inget gott ur sånt här.



Kommentarer
Postat av: Mamma

det vänder , det kommer det absolut att göra

2011-12-06 @ 23:02:32
Postat av: storasyrran

Såklart du är bitter! Det får man vara. Stackars lille fine Emil. Hoppas det blir bättre snart!!

2011-12-07 @ 07:41:22
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Anna

USCH lilla gubben:( Och stackars er:( Hoppas det vänder snaaart!

2011-12-07 @ 15:56:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Sara

Stora varma kramar till Er och framförallt till tappre Emil.



KRAM!

2011-12-08 @ 08:21:02
URL: http://casalott.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0