Lucia är här

Som en sann luciaälskare så kändes det lite att inte få titta på någon lucia alls. Markus som går i sexan skulle ha haft lucia för hela skolan (och oss) men det röstades nej till det. Bella som börjat fyran skulle inte heller ha något och för Emils del så har fröknarna på hans småbarnsavdelning en tradition där dom samlar ihop alla barn för att sedan gå lucia för dom.

Planen var att njuta av lucian på jobbet istället. Men Emil som blev dålig i magen satte stopp för det. Och jag visste ju inte hur det skulle utveckla sig. Nu är han dock bra men han måste vara hemma imorgon också om det nu är något smittsamt.

Så jag fick snällt vara hemma idag ( med kluvna känslor med tanke på att denna veckan är det som mest att göra på jobbet)

Så imorse klädde jag Emil i hans lilla tomtedräkt, dukade fram lussefika till barnen, tände ljus och satte på tv:s lucia. Där satt vi alla en stund och njöt.

Ja det var vår luciadag det.

 

Fin morgon.

Och med en känsla av att alla dessa år av luciafirande med hårfixande, klädsel och allt som hör till snart är förbi.

Småbarntiden går ruskigt fort.


Men det visste jag redan.



Bella förra året


Kommentarer
Postat av: Anna

Tom hade heller inget Lucia firande..inte förra året heller..det tycker jag är skit tråkigt..

Fina Bella:)

2011-12-17 @ 08:38:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0