Tusen sinnesstämningar

Jösses, ibland känns det nästan som om att man är med i ett slags spel, eller teater, där man snabbt kastas från de olika rollerna och sinnesstämmningarna.

På jobbet idag var samtalsämnet inte oväntat nog valet. Så det orkar jag inte gå igenom en gång till.

Jag har röstat och det gick väl inte som jag tänkt mig direkt.

Hemma tidigare idag så blev jag den där underbara tjatmamman, gör läxor, plocka upp era jackor.. nu, nu NU!!
Tjatmamman från det varma stället, typ..

Iväg en sväng med barnen och min mor för att ta en fika på nya cafet i Götene, nja fast det var ju nätt och jämt att barnen gjort sig förtjänta av det förklarade tjatmamman...

Väl där blev deras fina glasmonter fylld med bakverk attackerad av en mycket sugen, dreglande Emil. Mycket populärt hos personalen. Inte.

Hemma igen, kvällsmat och lite underbart syskonbråk. Som balsam för själen hos tjatmamman som för övrigt sovit exakt två timmar inatt, då Emil åkt på en besvärlig hosta.

En eftermiddagsjobbande pappa som ringer hem en sväng för att prata lite, men som nog inser rätt snabbt att det är en liten suris i andra änden.

Men, som tur är rinner surheten hos mig av lagom till kvällen och jag säger godnatt till barnen med de tre viktigaste orden.

Som jag alltid gör, varje kväll.

Oavsett vad som hänt tidigare under dagen.



Kommentarer
Postat av: Anna Auf Rubenstein

Ha ha ha kan se Emil framför mig :-)

2010-09-22 @ 09:29:25
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0