Mycket att göra månaderna

Det är september, mötenas tid. Föräldramöten löser av varann, styrelsemöte (brf) här hemma, APT- möten, medarbetarsamtal..

Kvällarna fylls med detta och en massa läxor. Och allt annat som hör till i vardagslivet. Men så är det ju, för de flesta.

Men ibland kan jag bli lite fnissig, när det "tävlas" om vem som EGENTLIGEN har mest att göra nu. Som är mest upptagen och som det faktiskt kan vara lite synd om.

Precis som om att jag inte har mycket att göra då eller..  kan jag ju inte låta bli att tänka när ännu en person står framför mig och  beklagar sig om hur mycket denne har att göra.

Men så är det med oss människor. Får man bara klaga av sig lite så brukar det lätta om hjärtat.

Och mycket är det.

 Speciellt i september. Och december. För att inte tala om maj månad. Och alla andra månader. Året om.



Och har vi riktigt jäkla otur blir det mer av denna varan till vintern...

Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Haha, ja tänk att man alltid ska ha fullt upp!

2010-09-16 @ 18:40:18
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0