2 Oktober Så här ligger det till

Markus var iväg på sitt idag, Jarmo och Emil på annat håll (fika på Taste..) och jag for in till Lidköping med Bella och syrran.

Jag fick ju en del presentkort när jag fyllde år, och en massa annat fint som blommor, vin, mm så det kände jag för att shoppa upp. Presentkortet alltså.



Mor och hennes kompis var oxå inne och gjorde stan, så vi sammanslog fikat.



Jag fynda en scarf (därav lappen som hänger där så tjusigt). Fynda och fynda, den var iofs inte jättebillig men skit samma. Den var inte svart som det annars lätt blir när jag köper kläder och ting.



Vi tog oss en eftermiddagspromenad i skogen, jag, Emil och Bella med kompis.





Med den här parveln ser man saker ur olika perspektiv.


När vi var framme i leksaksaffären igår, kom Jarmo och Emil med den här traktorn.
Men HALLÅ skrek jag över hela affären, 179 kronor för en liten plastsak?

Ja, svarade Jarmo lugnt. Emil pekade på den här och sa att den ville han ha.. Typ..



Vet du varför den var så dyr? Frågade Jarmo mig när vi kom hem. NÄÄÄ, svarade jag.

Titta här, och så visade han mig vart den var gjord.

Made in Finland. Det är ingen skit det här, det är riktig kvalite på det här fortsatte Jarmo.

Jag vet, svarade jag då. Finland är känt för sin höga kvalite på kläder, skor och saker.

Finland är känt för sitt starka släkte, den finska Sisun.



Min mamma är finska och hon genomfylls av den finska sisun. Hon är en stark kvinna och ger sig aldrig. Envis som synden är hon.

Och det tur det.

På onsdag ska hon opereras.

Vi har nyss fått veta att hon har bröstcancer. Men den jävla sjukdomen kan hälsa hem. För där går den bet.

Hon är ju finska.

Och vår mamma.


Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Håller tummarna för din mamma! Klart ni klarar detta! Ta hand om er!

2010-10-02 @ 22:13:41
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Sara

Alla varma tankar till Er!

2010-10-03 @ 00:15:01
URL: http://didasa.wordpress.com
Postat av: Nettan

Eller hur !!! inget biter på dom finska kvinnorna !!!

2010-10-04 @ 21:16:32
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Härlig inställning!!! Håller tummarna för din mamma!!

2010-10-08 @ 16:13:27
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0