Fantastiskt!

Visst är Sverige fantastiskt på många sätt, nästan på de alla. Men ibland kan jag ändå inte låta bli att störa mig på en del saker.

Som duktighetsfaktorn. På landet och på en del av folket.

Men i verkligheten så brister det rejält ibland. Tex, har man gjort sig skyldig för skattefiffling eller något annat brott, ja då blir det fängelse på livstid.

Har man tagit livet av någon, som tex en viss känd mördare då får man släppas fri efter ett tag eftersom han skött sig sååå bra i fängelset. Han är så duktig kunde man läsa i tidningen häromdan.

Hemlöshet har vi ju ingen i Sverige, nej här tar vi hand om de våra. Eller förresten, hemlösa har jag nog hört talas om förresten..

Nu vet jag vart! Varje år, lagom till jul så är det ju några kända artister som spelar in en julskiva till förmån för de hemlösa. Just det ja.

Men det är ju snällt tänkt, eller hur?

På vintern då är det ju faktiskt kallt och jävligt, så det kan ju vara skönt att få en slant, så man får lite pengar till mat. Åtminstone vid jul.

Herregud, på sommaren är det ju varmt ju! Då behöver man ju inga varma kläder, eller något varmt att sova i. Mat, ja men det är väl bara att gå till närmsta å och fiska lite eller?

För det regnar ju aldrig här i Sverige på sommaren, det blir ju aldrig vått och kallt, så på sommaren behövs ju ingen insamling!

Våren och hösten då. Nej men det är ju rätt behagligt ute då med.

Så det ärju väldans snällt tänkt att dom spelar in en julskiva en gång om året till dom hemlösa. För det får vi ju höra då, om och om igen på radion, tv och där det kan tänkas höras.

18000 sägs siffran vara. På de hemlösa. Men det finns säkert ett stort mörkertal med.

Men EN gång om året får dom uppmärksamhet. För jävligt.

Kommentarer
Postat av: Mamma Stina

Sv: Hej och tack för komplimangen i min blogg! =)



Det är svårt det här med hemlösheten. Jag tycker också synd om dem. Livet vore så mycket bättre med tak över huvudet, frågan är varför de inte får det?!

2010-10-18 @ 15:32:33
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: Anna Auf Rubenstein

Håller med..SJUKT

2010-10-19 @ 16:04:26
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0