När mörkret faller

Vi var framme för att köpa en krans till graven. Till barnens farmor som gick bort alldeles för tidigt.

Men det var helt slut på kransar och jag stod där helt villrådig tills barnen kom på denna vackra ide.



Vi åker dit ikväll lagom tills mörkret faller med mor och Thomas.
Just det sa ett av mina barn. Mormor har sin mamma där ja och nån mer, vem var det nu igen?
Hennes bror svarade jag och berättade vad som hänt. Både min mormor och morbror gick bort vid ung ålder.

Och mormor har fått bröstcancer blev svaret. Vilket otur hon och hennes släkt har sa Markus med sådan spontanitet som bara kan komma ifrån ett barn.

Ja vilken otur vi har. Dags att vända den nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0