2 november

Den lilla pojken tittar stort på den gamle kvinnan framför honom. Trots den höga åldern på kvinnan  kan man fortfarande ana en ungdomlig charm. Bakom de åldrande ögonen kan man se den glittrande blicken.

Vad är det för ärr du har gammelmormor? frågar han tillslut. Dom här säger hon och ser plötsligt drömsk ut. Som om att hon försvann i en annan värld ett tag.

Det är historia nu. Det hände när jag var mitt i livet. Jag var femtiofem år.
Men nu är det historia säger hon samtidigt som hon ger pojken en mjuk blick.

Jag pratade med mor förut. Det blir en del ärr sa jag efter att hon berättat om dagens operation då de satte in porten. Allt hade gått bra och nu närmar sig behandlingarna snabbt.

Men varje ärr har sin historia att berätta. Man skulle kunna likna dem vid en historiebok. Ett ärr på bröstet. Ett under armhålan. Ett för dräneringen. Och nu ett för porten.

Vi gör vår framtidens historia nu. För det är vad detta kommer att bli för oss alla när allt är över.Vår historia som vi gick igenom ihop. Vår historia som vi kommer att minnas ihop.

Framtidens historia.

Kommentarer
Postat av: mamma

lite häftigt , för i bilen hem från Lidköping tänkte jag att mitt mål är att bli minst 80 år

2010-11-02 @ 21:12:04
Postat av: Sara

Tänker på er!

2010-11-06 @ 08:49:59
URL: http://didasa.wordpress.com
Postat av: Malin

Sara tänker allt på dig med, NÄR ska du fortsätta skriveriet???!!

2010-11-06 @ 18:30:29
URL: http://svartam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0