30 November En mammas dotters dotter

Jag fick oerhört lättade nyheter igår.
Svaret på skelettröntgen och resten av överkroppen har kommit.

Och det var svaret vi hoppades på av hela våra hjärtan.

Ingen cancer! Den hade inte spridit sig mer.

Dom ville göra ett ultraljud på levern för att dom inte riktigt fått med hela, men det stod att det skulle göras för att bevisa eller om hon sa påvisa den godartade genen.

Jag pratade om detta med barnen förut när vi åkte in till Lidköping för att göra Bellas hyposens.

Bella frågade mig, mamma hur känns det nu egentligen, eller hur har du tänkt och hur har du känt dig under den här tiden? Det är ju din mamma. Tusen frågor som ville ha svar.

Jag sa att man blir ju orolig och så. Och att man får tänka att det kommer att bli bra.

Jag sa inte så mycket alls egentligen. Hur tankegången går och hur man känner.



Man vill inte göra dom ledsna.
Man vill inte göra dom oroliga.
Man vill skydda dom mot allt ont i hela världen.
Man vill att dom ska vara lyckliga.


Så ibland säger inte alltid en mamma till sina barn vad hon egentligen tänker och känner.
För hon vill skydda dom mot allt som inte är av godo.







Kommentarer
Postat av: Marie

Åhåååå! Vad fantastiskt fint du skriver! Och vad underbart att det inte var cancer! Kraaaam

2010-11-30 @ 22:12:22
URL: http://www.motnyaml.blogspot.com
Postat av: "morsans" xtra doter

Tack gode Gud!!! Vad jag är glad för eran skull, särskilt morsans!!!! Kramar i massor till er alla!! <3

2010-11-30 @ 22:44:07
Postat av: eda

Det var verkligen underbart att höra! Kram till er!

2010-12-01 @ 06:34:10
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Åh så glad jag blir att läsa att det inte spridit sig! vilken lättnad för er :)

Kramar

2010-12-01 @ 09:32:27
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: ♥anna♥

Nej det är superbra att beställa därifrån och leveransen brukar komma snabbt! Ibland kan det som sagt vara skönt att slippa springa i affärer!

2010-12-01 @ 17:04:12
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Anna Auf Rubenstein

Vilken oerhörd lättnad..KRAM till er och hälsa stor kram till Irene.

2010-12-02 @ 22:20:09
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0