När man får lite mer frihet så...

När man är hemma med sin pappa på dagarna och inte har sin mamma i närheten så lär man sig väldigt mycket nytt på kort tid.

Kanske för att jag kan vara en smula överbeskyddande, och att Jarmo inte är det. Ni skulle bara veta alla syner "kantänkashända" jag kan se. Stackars små barn....

Kanske för att Jarmo ger honom ett finger som gå hjälp, medans jag ger hela handen.

Kanske för att jag ger honom små bitar av tex smörgås, medans Jarmo ger honom en hel.

Kanske för att jag tar upp honom vid andra tjutet, medans Jarmo väntar tills fjärde.

Kanske för att jag hela tiden är ett steg bakom medans Jarmo lugnt avvaktar.

Kanske för att jag är kvinna och Jarmo man.

Kanske för att jag inte är av samma natur som Jarmo. Inte lika lugn.

Just det, extra lyxigt fika blir det tydligen oxå när dom är ute på sina promenader.

Och en ny blå solhatt med ett visst känt spöke på. Den var ju säkert billig. Den röda fina jag köpte på Netto saknade knytband så den kastades av stup i kvarten. Men nu är det ordnat. jag börjar förstå varför Emil så glatt tjoar, "Pappa, pappa hela dagarna.

Kommentarer
Postat av: Anna karlsson

ha ha ha lilla Emil! <3

2010-05-06 @ 21:59:22
URL: http://dimones.blogg.se/hotstuff
Postat av: Sara Gren

TACK för din kommentar!!! Det har varit allt bra körigt det sista. Det börjar ordna upp sig nu.



KRAM! :)

2010-05-08 @ 00:09:53
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Sara Gren

Så härligt dom verkar ha det :)



Visst är det tydlig skillnad mellan manligt och kvinnligt o det är en viss charm.



Tur att vi kompletterar varandra så bra :)

2010-05-08 @ 00:13:14
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0