Mot Borås!

I morgon drar vi iväg hela familjen till Borås, eller snarare Sparsör. Hem till Pasi och Marie och deras två kottar.

Ska bli skönt, och välbehövligt att komma bort lite, för oss alla.
Men vi stannar inte lika länge som vi av en viss händelse gjorde sist, när bilen bestämde sig för att plötsligt stendö, mitt på stora otäckt trafikerade vägen.

Vi skulle dra in till Borås för att köpa glass, när alla lampor tänds och bilen bara stendör.
Jag känner en aning panik stiga, med olika anledningar, tex att jag har Jarmo brevid som är duktig på mycket men inte bilar..

Barnen frågar i baksätet, får vi ingen glass nu?
Nej, svarar jag med ett behärskat lugn.

Va!, får vi ingen glaaaaass?
NEEEEEJ, vrålar jag i framsätet med en förmodligen mycket upprört och snedvridet ansikte. Om man tydde barnens min.

Det blev tyst, och tillslut kom vi tillbaka hem till Sparsör.
Efter en hel del om och men.

Sedan skulle Piff och Puff meka bil. (Jarmo och Pasi)

Dom stod där vid huven med varsin öl. Tittade på varandra och tittade på huven.
Vi blev kvar ett par dagar om man säger så.

Men nu så räknar vi med två nätter.
Vi ska göra det finnar är bra på.
Grilla korv och tälja pinnar.
Nej då, men det blir nog både bastu och det ena med det andra. Fast med måtta.



Men fixa midsommartårta det kan dom. Och laga till god mat, så det gör inte så mycket att bilfixandet gick sådär...

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha!! Du kan få köpa en likadan bil som du har av mig fast gul:)) Hoppas att det ordnar sig.



kram!

2010-05-12 @ 14:27:33
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Anna karlsson

Ha ha ha ha jag behövde onekligen ett gott skratt ha ha ha tack Malin för att du förgyller min dag.. Får vi ingen glass nu? ha ha ha

2010-05-13 @ 19:44:11
URL: http://dimones.blogg.se/hotstuff
Postat av: Sara Gren

Ha ha du är bara så GULD!



Jag ser det framför mig - som Ronny o Ragge... eller nåt. Jag vet - min fantasi är kass... men ändå :)



Kram!

2010-05-13 @ 20:50:57
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0