Nöjda över dagen

Jag ringde hem ifrån jobbet, för att kolla hur den första timmen på dagis gått.
Emils första inskolningstimme, som nog gjorde att han somnade extra gott idag.
En timme för honom, tusen tankar och funderingar i flera dagar från oss.

Hur det skulle gå, hur han kommer att reagera första gången vi verkligen lämnar honom där.
Jag hoppas det blir en lika lätt match som det var för Markus och Bella. Dom vinkade bara glatt hejdå, skrek aldrig.

Nästan så att man funderade på om dom verkligen inte saknade en lite grann iallafall.

Men tänk om Emil inte alls vinkar glatt som dom gjorde, och blir hysteriskt ledsen?
Då vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Den tanken gillar jag inte alls.
Kunde jag få välja ett scenario vore det, blicken som säger, okej det går väl bra det här, bara jag vet att du kommer sen. Nu ska jag leva rövare och ha det kul så länge.

Förresten, Jarmo har glidit in riktigt bra i hemmarollen. När jag ringde hem förut, imorse ( ja det var en viktig sak jag skulle säga) så sa han till mig, vänta lite.

Jag hör honom säga till Bella, ta dom lila örhängena du, dom matchar kläderna bäst.

Som sagt, han tog även matcha kläder med smyckesrollen...



Kommentarer
Postat av: Anna karlsson

Ha ha ha JARMO är ju störtskön!! :-)

2010-05-11 @ 17:31:19
URL: http://dimones.blogg.se/hotstuff
Postat av: Sara Gren

Jag kan bara le - STORT!



D kommer lära Dimitris att fisa högst o värst i stan. Han har redan börjat. Kanske något bra i det med. Vad vet jag.



Det där med sången - du var väl med i skolkören? Jag är förvånad att jag inte blev utkastad. :)



Hoppas du får en trevlig lördag på Ågårdsvallen o utan regn. Verkar inte så lovande men du har ju tur som slipper springa o slå o greja i regn isåfall. Du kan bara njuta som åskådare o varna lite då o då för blöta fläckar ;) Härligt!



Kram!

2010-05-13 @ 20:54:54
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0