Bråda tider

Jag hann. Trodde aldrig detta i början av veckan men nu så, allt är under kontroll. Jag gillar ju som bekant att ha det så.

Allt som hör till morgondagens firande är fixat och klart, möten avklarade, städat och rent. Jag vill ha ordning omkring mig, speciellt när det vankas kalas. Jarmo ( den logiska) säger, men du städar ju efter, det är väl ingen ide att göra det innan då?

Men sådana är vi ju, vi av det kvinnliga könet. Jag fick i allafall ge med mig med en sak, bakningen. Det blev mindre bakat än vad jag ville. Jag fick helt enkelt inse att tiden räcker inte till. Så jag fick ge vika, mot mig själv. Men jag gillar det inte.

Vi har alldeles för höga krav på oss själva sägs det. Men om man kanske trivs med det då, om man tycker om att ha mycket att stå i, att man alltid hittar något som behöver göras, då gör man förmodligen det för att man helt enkelt vill.

Sen kan man klaga lite, över allt man har att göra, men ändå känna en viss tillfredställelse  med det. Jag trivs med mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0