Borta bra men hemma bäst

Hemma från Borås.

I ett nystädat hem, voila!
Jag har en (o)vana att alltid se till att innan vi åker iväg, om det är för ett par dagar, så ser jag till att det är nystädat. För jag verkligen avskyr att komma hem om det inte är iordning.

Jag vet hur jag far runt som en tok innan vi åker, med en lätt manisk blick. Jarmo har vant sig, jag ser på hans blick att han tänker, ja nu är det dags för röj igen innan vi åker...hon är normal hon min gumma...

Men tänk vilken nöjd en han har när vi kommer hem då.

Vi har haft ett par bra dagar. Det är det alltid när vi träffar dom. Det blir mycket mat, prat, barn och tjo och lek.

Kaoset som utspelar sig innan de minsta ska i säng hör liksom till.

Grabbarna är nog mer än nöjda. ( Piff och Puff....och Puffs bror var även där på onsdagen.

Dom bänkade sig på nedre plan, i den ombyggda bodegan som den numera kallas, och tittade på ishockey vm, drack öl och hade det gött. Det är inte så ofta dom tre sitter själva och har det trevligt, och det unnade vi dom såklart.

Matlagningen stod männen för.



Marie med lur i blick..



När man är här på besök får man kladda!



Två finska starka viljor



Bella myser med Ville.



Anton och Markus som avnjutit glass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0