Äpplet ramlar inte så långt från päronet

Far min var här en snabbsväng i förmiddags. När han klev in slogs jag av hur solbränd han var och sa, Vad brun du har blivit ! samtidigt som jag själv kråmade mig lite för att höra detsamma tillbaks. Men det kom inget.

Tillslut var jag tvungen att säga, Men hallå, ser du inte att jag oxå fått färg?
Jodå, det ser jag allt svarade han. Du har ju bra råvara i dig.

Vi småpratade lite om än det ena och det andra, sen berättade han att han kommit in i sin matchvikt igen. ( Han drog på sig vätska i samband med medicinering ett tag)

Det har jag med gjort säger jag glatt. Är tillbaka på min vikt som jag hade innan graviditeten.

Jag ser det säger han, du ser snyggare ut nu än du gjort på länge. Men det kanske är för att det var ett tag sen jag såg dig nu.

Vi pratas vid nästan varje dag, men ses inte lika ofta.

Kom då gärna ofta sällan svarar jag nöjt.

Vi är rätt lika han och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0