Verkligheten kallar

Verkligheten kallar. Jag är hemkommen från möte på jobbet nu, och jag blev väl hyfsat nöjd ändå över vad vi bestämde. Min tjänst är på 79%, jag skulle gärna vilja ha lite mer, men det är löjligt svårt att få i den här branschen, då får man helt enkelt söka nytt. (Vilket iochförsig inte är främmande för mig då jag tröttnar efter ett par år på samma ställe och byter jobb)
Hursomhelst, det har skett förändringar när jag varit borta, så alternativen att välja på var, obs välja..
Antingen jobba fem dar i veckan med den tiden jag har nu och inte hinna med. Så är det faktiskt, eftersom vi nu ska jobba själva, vi har varit två personer förrut.
Eller jobba fyra dagar i veckan, och då fördela tiden på dom dagarna, vilket blir bra.
Men detta är ju egentligen inget val, eftersom man kan inte vara själv där på den tiden man skulle få om man gjorde fem dagar.
Så det blir att jag jobbar fyra dagar och behåller min tid som jag har idag. Det är inte fy skam det, bara det att jag var tvungen att få slåss för den dagen jag ville vara ledig på. Valet föll ju på fredagar, blir bästa för hela familjen. Men det fick jag som sagt argumentera onödigt mycket för, vilket jag tyckte var irriterande då jag egentligen inte hade nåt val från början.
På hemvägen lyckades jag med konststycket att dra läppen i ratten.. jag börjar vänja mig vid min egen klumpighet, det är inte första gången jag skadar mig själv då bilar är inblandade.

Kommentarer
Postat av: angel

MOrrn.

Var jobbar du nu, Malin?

Sambon sa att han kände igen dig från Arla.

ha en fortsatt bra vecka.

kram

2010-03-09 @ 12:35:57
URL: http://angelslivochleverne.blogspot.com
Postat av: anna panna

ja men hoppas det blir bra så nu då.



Men malin..du får vara försiktig..bryr mig om dig!



kraaam!

2010-03-10 @ 09:54:47
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: Anna

Hur lyckas du...!??

Är lite nyfiken på var du jobbar nu.



kram!

2010-03-10 @ 20:53:06
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är på västerbyskolan. Fixar maten till dagis och skolan där=)

2010-03-10 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0