Tiden springer ifrån oss

Onsdagar är alltid fara och flängdagar. Jag och Emil var framme på en mysig sångstund med fika, alltid uppskattat av oss båda. Senare under dagen är det kördags för Bella och fotbollsträning för Markus.
Dietisten ska vi till idag oxå, prata om laktosfri mat. Vi vet ju hur det funkar, men det kan vara bra för Markus själv att prata med henne. Han har ju till råge på det kommit in i nån slags matperiod då inte all mat duger längre. Han som alltid varit matglad, kanske är nåt med den åldern?
En återkommande fråga jag får nu är: Huuuuur känns det att börja jobba snart då? ( med glatt tonfall...)
Mitt svar är, inte kul.
Frågeställaren misstolkar nog det med att tro att jag inte vill jobba, men det är inte det jag syftar på. Det jag menar är att den här mysiga tiden hemma med Emil snart är över. För gott. Kommer aldrig mer tillbaka. Det känns tungt. Man är ju så van att träffa han hela dagarna, sen blir det bara ett par ynka timmar man träffas på dygnet. Nästan så att det är lite lätt ångestframkallande, men bara nästan.
Jag får väl tänka positivt, Emil får det mysigt hemma med Jarmo istället.
Även om jag hade velat vara med i ett hörne.


Kommentarer
Postat av: ♥ anna ♥

Kommer du tillbaka till Västerby eller??

2010-03-03 @ 18:49:27
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Malin

Japp=)

2010-03-03 @ 21:21:24
Postat av: Anonym

Har du varit på sångstund i den där kyrkan eller vad det nu var? Jag skulle vilja följa med dit med kidsen, vilken dag/dagar var det nu det var?

2010-03-04 @ 17:42:26
Postat av: Malin

Ja, onsdagar är framme mittemot Netto.9.30-11. Det var första gången jag var där, var allt ett gäng, trevligt. Torsdagar är härute i sil. Mindre folk, men mycket mysigare lokaler. Men båda är bra. Ja, häng på nästa gång. Antar att anonym är Christina eller Johan=)

2010-03-04 @ 22:05:32
Postat av: Christina

haha, oj, jag glömde visst skriva mitt namn, men ja, det var Christina här. Ok, men vad bra då vet jag så hörs vi mer om det snart! =)

2010-03-08 @ 11:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0