Markus sinne för kameran

Det slog mig en dag att några av dom bästa korten vi har är dom som Markus tagit. Jag vet inte hur han bär sig åt, kameran vi använder är en vanlig enkel digital, men han lyckas ta helt otroliga kort ibland. Det är fler än vi som har reagerat på det.
Men hur kommer det sig? Är det för att han är kortare än vi?
Eller kan det bero på att det är ett barn som står bakom kameran så att vi i motivet automatiskt får en mjukare blick?
Eller har han ett helt annat sinne för det än vi?
Återstår att se, men det kan nog vara ett intresse som kan uppmuntras rejält.



Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Jag tror det beror på att barn är inte lika "noga" eller kräsna som vi vuxna. Som när barn ritar. Säger man att dom ska rita en häst så ritar dom en häst. Sådär bara. Eller en traktor. På bara några minuter. Och det fantastiska är att man verkligen (oftast) ser att det föreställer det som det är meningen.



Ska t ex jag rita en katt får jag hålla på i flera timmar. Och sudda. Och börja om. Osv. Och när jag är klar liknar det ändå ingenting.



Försöker man inte för mycket blir det oftast bäst då :)

2010-03-05 @ 18:31:20
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Sara Gren

Eller så har ni en blivande proffsfotograf i familjen :)

2010-03-05 @ 18:33:08
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0