Kontraster

Underbart väder!! Knappt så man kan vara inne. Jag blir som barnen, springer omkring ute endast iförd jeans och munkjacka. Vinterjackan flög i fredags, men jag är ju vuxen, hm...så barnen får snällt bära sina jackor ett tag till.

Idag var det ettårskontroll för Emils del. Det gick bra, förutom att han inte ökat i vikt sen sist. Har aldrig hänt förut, dom trodde att det berodde på dom två maginfluensorna han haft.
Det syns faktiskt lite på låren, dom är inte så där underbart supertjocka längre, sen rör han ju sig hela dagarna oxå, det gör väl sitt det med.

Sedan var det till att skjutsa och hämta lite barn.
Men jag fick allt med Bella ut på en promenad så vi var och hämtade lite påskris som vi dekorerade efteråt.

När vi gick in på vår gata, jag med vagnen, Bella höll en superglad gående Emil, (hans lycka gick inte att ta miste på när han traskade på asfalten) så möttes vi av en likbil.

Förmodligen har en av dom boende på gruppboendet gått bort.
 Där gick vi, barnen glada och spralliga av liv, brevid oss stod dom som jobbar där, nedstämda, tyst prat.  Om det som skett.

Slogs då av den stora kontrasten som utspelade sig just i det ögonblicket, mellan dom och oss.
Barnen så glada och levande.
Där var det sorg.



Emil får lite underhållning i maten, Bella pyntar


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Snygg body - var dom synkade idag? :)



Hur gammal är sötEmil? Tänk att snart börjar du jobba igen. Vad härligt säger jag då :) Kanske för att jag är så glad över mitt jobb att jag skulle kunna börja jobba redan imorgon, fast vid närmare eftertanke vill jag ju trots allt vara hemma året ut :) men det är en härlig spontan känsla att faktiskt vilja jobba.



När Dimitris föddes var jag jättenojig över att han inte skulle öka i vikt tillräckligt. Antar att tanken finns där ständigt men att den kanske blir svagare ju äldre barnen blir. Huvudsaken är ju att han mår bra o han ser ju så pigg o glad ut så. Och lite lurig :)



Tack för din kommentar o ja idag är dagen men det pratar vi tyst om ;)



Kram!

2010-03-30 @ 21:04:58
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, idag har vi hälsat "ordentligt"=))

Fy, så otäckt med likbilen..Jag såg den också när jag var ute och gick, men trodde givetsvis att det bara var vår egna entreprenör i kvarteret som var ute på en tur...



kramen!!

2010-03-30 @ 21:32:12
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Sara Gren

Grattis till jeansstorleken :D



Kram!!!

2010-03-31 @ 21:20:52
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0