Gårdagens favorit

Fördelen med att gå upp väldigt tidigt är att man får väldigt mycket gjort. Jag gillar det sistnämnda.
Markus och Bella fixade till en kladdkaka till sina sugna föräldrar idag, vi höll oss lite i bakgrunden.
Mumsigt värre var det!
Jag måste ju berätta vem min favorit var igår, det var Salem Al Fakir. Han är i mitt tycke ett musikaliskt geni. Överklassificerad.

På något sätt lyckas han nästla sig in, fastän det egentligen inte är min musiksmak. Jag tycker att man kan läsa av honom så mycket bara på blicken han har. Han påminner om Norges vinnarkille förra året. Unga, skriver sin egen musik, och så har dom samma blick. Samma känsliga, djupa en aning sorgsen blick bakom leendet. Stora funderare tror jag att dom är bägge två. Intelligenta på gränsen till att det slår över om dom inte lyckas.  Jag kan tänka mig hur dom bara stänger av hela omvärlden och jobbar och jobbar maniskt tills dom nått sitt mål. Tills dom själva är nöjda. Vilket dom säkert inte blir i första taget, dom måste ju se till att deras känslor och stämning når ut på helt rätt sätt. Till oss, som ska tolka det på vårt eget lilla vis.


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Dina inlägg är så välskrivna!



Jo då ma har allt tipsat mig om lutning på sängen för att lindra nästäppan, men tack ändå söta du! (jag vet att det finns s k "sovpuckar" - undrar bara varför jag inte fått tummen ur att köpa det innan...)



Jag önskar jag kunde vara sjuk istället för honom.



Kram!

2010-03-14 @ 23:07:13
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: anna panna

jag håller med fullkomligt ang salem..han är sjukt begåvad den killen.

2010-03-15 @ 08:48:27
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0