Engångstillfälle

Påsklov, så skönt för barnen. Men man ser dom knappt, dom är ju i den åldern då det är kompisar som hägrar först.
Så vi är mer någon slags skjutsa/ hämta / föda personer....
Nej så illa är det väl inte men mycket fläng blir det.
Tur man har en liten hemma som man kan gosa med.

Kom att tänka på en grej som hände för ett par år sedan. Alla har vi väl drömt om att komma fram till en bankomat och se att en hel hög pengar ligger där..

Det hände faktiskt mig en gång. Jag stod bakom en man, han greja länge och väl med kort och plånbok, för att sedan knalla iväg.
När det är min tur tror jag inte mina ögon, framför mig ligger hans pengar kvar, han tog dom aldrig!!
Det är faktiskt en rejäl hög med sedlar, har för mig att det var femhundringar, därav hans fipplande.
Jag tänker vad fasiken ska jag göra? Tittar bakom mig, nej ingen där, jag är helt själv.
Tankarna snurrar fram och tillbaka.
Det är bra lockande vill jag lova.
Men tillslut fattar jag beslutet.
Tyvärr vill jag säga i efterhand.
Jag tar bunten och springer efter han.
Hallå, du glömde dina pengar säger jag och räcker fram han bunten.

Gissa vad den otacksamma människa gör?
Han säger inte ens tack utan blänger på mig och börjar räkna sedlarna.

Hade jag vetat det hade jag utan minsta lilla tvekan behållt bunten.
Sa inte ens tack!!
Det ångrar man efteråt, att man var för ärlig. Tillfället lär ju knappast komma igen.

Alltid lätt att vara efterklok.


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Åååhh vad tråkigt det är med gamla sura o bittra människor. Sådana ser att glaset snart är tomt, istället för att se att det finns plats för att fylla det ytterligare.



Men hur ska man veta? Och man vill ju oftast visa den goda viljan. Faktiskt.

2010-03-29 @ 21:06:22
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: ♥ anna ♥

Han kunde gett dej en slant. Surgubbe..

2010-03-29 @ 21:44:43
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Daniel

Inte ett tack???!? Jisses man skulle ju fnittra till skyarna och ge en peng + kram



Vilka idioter. Nästan så du borde ha tagit dem hem

2010-03-30 @ 09:46:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0