Ny skärpa

I år springer jag INTE runt som en tok dagen innan midsommarafton.
Jag storstädar INTE dagen innan, bara ett litet lätt drag.
Jag städar inte dagen efter ( förmodligen..)
Jag håller INTE på med möbler, regnskydd, blomarrangemang ute på altan.
Jag har INTE handlat midsommarmat för fler än oss.
Jag är INTE irriterad.

Jag har endast handlat för oss, skippat alla turer på altan med dukning, bord, mm, mm.

Jag är på bra humör. Jag har mig själv att skylla, det var jag som skapade traditionen. Inte mig emot, för jag älskar att ha nära och kära runtom oss, men efter ett tag började jag känna, varför ska man springa runt och stressa som en tok och på automatik bli på dåligt humör, som givetvis går ut över barnen, och Jarmo? När det är meningen att alla ska kunna ha trevligt. Tanken kom redan förrförra året, men i år bestämde jag mig. Tänker inte låta familjen bli lidande dagarna innan bara för att vi alla ska ha det trevlig på midsommar. Så det är så det ligger till. Saken att vi åker till Falkenberg på söndag gör ju sitt med, med allt som ska packas och så..  ( Tjoa på familjen...)

Morgondagen blir som så att vi äter hemma själva, åker sedan med Robban, Mariette och barnen  till Lundsbrunn där vi får dansen och allt som hör till.

Sedan åker vi hem till oss och grillar. Syrran kommer över en sväng oxå. Men det blir som det är.

Ingen förberedning krävs. Skönt. Bara vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0