Nu börjar den ljuva sommartiden!

Skolavslutning...

Känns nästan som det vore igår, som man stod där själv och sjöng med klassen för att sedan krama fröken.

Nu stod vi här igen, för att se våra barn sjunga och säga hejdå till fröknar och klasskompisar. En del ser dom inte på hela sommaren, en del träffar dom desto oftare. Precis som det var för oss.

Efter sommaren börjar dom trean och femman. HERREGUD!! Då är man ju stor ju! Tyckte man ju själv, då.

Och sedan inser man att vi blir allt äldre vi med. Fast det tror man ju inte. Det är först när man tittar på barnen som man inser det. Som en vän sa idag när dom var på ett spontantbesök.


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Vad fina dom är alla tre!



Visst var man störst när man gick i mellanstadiet... känslan följde alltid med ju äldre jag blev. Strax efter 25 försvann det magiska och härligheten med att bli äldre har bytts ut till något som finns där men som jag helst inte tänker på.



Trodde väl aldrig att jag skulle komma till den tidpunkten i livet då jag faktiskt glömmer av emellanåt hur gammal jag är - då jag får börja räkna lite snabbt i huvudet för att komma fram till om jag är 33, 34 eller kanske så lite som 32 till och med... fast d sistnämnda stämmer ju aldrig. Konstigt nog :P



Tack för din fina abstinens-kommentar. Den värmde ska du veta. Sporrade mig tillräckligt för att ta tag i skrivandet igen. Återkommer igen imorgon. Och ska då uppdatera mig på andras bloggar med!



Kram!!!!

2010-06-15 @ 01:43:06
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0