Den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Just nu lyssnar jag på barnen som tjoar i poolen och väntar frenetiskt på mitt snus. Okej, jag väntar allt på Emil och Jarmo oxå, som förresten borde varit hemma för länge sen från sin promenix.

Hela denna vecka har Emil kastat sig i fröknarnas famn med ett leende, och glatt vinkat hejdå till mig.

Så skönt det känns, men vad snabbt det gick, hela processen med att från varit ledsen när vi gått till att glatt vinka.

Hallå...  saknar du inte mamma lite ens då, Emil ? tänker jag istället nu när jag vinkande går iväg från dagis.

Ser knappast ut som så nä. Han vinkar knappt klart förrän han vänder bort ansiktet och spanar in mot lokalen för att se vad som kan tänkas hända där istället.

Imorgon är det skolavslutning för barnen. Underbart för dom med ett långt lov att se fram emot.

Själv har jag två veckor kvar, sedan är det dags för semester.

Nogrann planering kallas det, med mjukstarten jag haft med jobb och allt. Fint som snus.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

och när du kommer tillbaka från semestern är jag där och hälsar dig tillbaka till jobbet! :) kraam

2010-06-10 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0