Vit som snö

Tidigare idag, satt vi i köket jag och Jarmo. Jag dividerade lite över vad jag skulle handla framme, när jag kom på att jag inte hade sminkat mig. Vanligtvis gör jag det i stort sett jämnt, men nu i dessa sol och allergi och ledighetsdagar har det varit mindre. Sån är jag, alla är olika, men jag skulle aldrig kunna dra fram i mysbyxor, eller utan att vara i hyfsad ordning.

Men gumman, sa Jarmo. Du är så fin och fräsch nu i solbrännan, du behöver verkligen inte sminka dig.
Du är fin som du är. Men på vintern då, då ... och...

Jarmo slutade där, med ett par mumlande och..... Han lade märke till det mörka hotfulla moln som drog in över mitt ansikte.

OCH VAD???? Frågade jag och spände blicken i han.

Ja..på vintern... på morgonen då när du kliver upp på morgonen.. du är ju lite blek då.. och lite med ditt morgonhumör....

Han hade vett att tystna där. Jag vet, men det var de fina komplimangerna som han sa innan som jag lyssnade på. Just för att han faktiskt sa likadant för några dagar sen. Och han är inte den som upprepar något han inte menar.

Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Ha ha ha ha helt underbart!!!! .... Tacka Jarmo från mig! Detta gjorde min dag :D



Jarmo är en mildare variant av D. Ha ha ha... "och med ditt morgonhumör..." ha ha ha



Kram!

2010-07-09 @ 14:20:47
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Anna

ha ha va gulligt!!

2010-07-09 @ 19:21:16
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0