Gräset är inte grönare på andra sidan

Vi var uppe på Hällekis camping idag, jag , Jarmo och barnen. Badade och hade det allmänt skönt.
Dom stora barnen var ute och badade, Jarmo var med dom, och jag satt på stranden med Emil.

Rätt som det är drar Emil iväg, mot grannfiltens hinkar och spadar som mål. Jag hämtar honom tillbaka, till vårt, som är exakt likadant, men han är snabbt iväg igen, mot grannens. Det okända lockar.

Det lockar honom mer, fastän vårt är precis likadant.

Då slog det mig, hos en del vuxna försvinner inte det beteendet. En del fortsätter alltid att tro så.
Det kan vara livstil, bilar, kärlek... vad som helst, men hos en del lever det kvar. Man tror att gräset är grönare på andra sidan.

Måhända att den är en aning fagrare. Men det kan ju bero på att den är gödslad.

Och i såfall fall är den ju full av skit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0