De lugna och de rastlösa

Det är inte lätt att vara en rastlös själ.

Tro mig, jag vet. En halv dag, och inget har hänt så börjar det bli lite rastlöst, en dag och jag vankar.

Så illa är det väl inte jämt, för oftast händer det grejer. I många mängder, men när det blir en smula lugnare med allt, som på semestern när man inte jobbar tex.. så börjar rastlösheten att krypa på i kroppen. Fast man vet att man bör njuta av denna stund.

Men det är typiskt mig det här fenomenet. När jag har ca två veckor kvar av ledigheten, ja då sätter det in.

Jag vill helst göra allt och lite till på minimal tid.

Jarmo är lugnet själv, och behöver inte göra något alls direkt för att njuta av ledigheten.

Bella är kopia av mig.

Markus kopia av Jarmo.

Emil, han är nöjd med det mesta han.

Ja, ni ser väl själv synen framför er om ni skulle vara här en dag då inget speciellt händer.

Eller synen då allt händer samma dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0