Pannkakor och påslakan

När Bella kom hem förut sa hon, åh jag är så sugen på semlor, kan vi inte köpa det idag! Hm..njaäe (med tanke på vad jag syrran och Jarmo ätit förut så var det ju inte så lockande) Vi tar det snart en dag. Suck från Bella, som startar datorn och ser en bild på en stor fet semla jag ladda hem men inte hann få med på förra inlägget.
Men mamma!!!, nu blev jag ju ännu mer sugen, varför har du den där? Ja...den var fin svarade jag en aning skamsen.
Pannkakor hade dom önskar idag, och om det är nåt jag avskyr att göra så är det att steka pannkakor och byta påslakan. Jag blir lika frustrerad och förbannad varje gång. Så det brukar falla på Jarmos lott. Men inte idag, han var tvungen att ta en lur innan nattarbetet, så det fick bli jag.
Tur att barnen var ute, annars hade dom förmodligen blivit traumatiserade för livet. Det var ingen leende mamma som stod där inte. Snarare näst en nära nervsammanbrott med psykotisk mördande blick mot pannkakssmeten som vägrade göra som jag ville!
Det var banne mig sista gången jag stekte några pannkakor! Det blev en liten ynklig hög, knappt så det mättar två.

Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Vilken målande förklaring :) Jag flinade stort när jag läste om ditt pannkaksmakeri och såg allt för mitt inre.



Jag gillar inte heller att steka pannkakor. För att jag inte heller kan.Min pappa på 86 år steker bättre pannkakor än mig.Nog så knäckande för självkänslan ;)

2010-01-18 @ 17:17:14
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Anna Anka

Du jag känner igen mig som faan..haaaaahhhhhaaaaaaaa

2010-01-18 @ 18:32:50
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: ♥ anna ♥

hahah tänk att lite pannkakor kan skapa sånt agg...

2010-01-18 @ 21:57:23
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja..Jarmo klev upp strax efter att jag var klar,tittade på lilla högen, tittade på mig som blängde surt, och sa, det gick visst inte så bra det där, medans han lugnt tog fram stekpanna och kastrull och fixade lite mat. Så det kan gå..=)

2010-01-18 @ 22:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0