Det är ödet som styr, inte slumpen

Ibland är man på rätt ställe på rätt tid. Utan att egentligen insett det innan, att det skulle ha betydelse alltså.
Jag åkte fram för att handla lite mat och gott till kvällen, Jarmo bad mig specifikt, köp med en påse fredagsmix (en ny blandning av chios, ostbågar,mm). Glömde ju detta sist.
När jag står där i kön på ica hörs ett brak, det är en gammal man som fallit baklänges och slagit i huvudet i fallet. Han får snabbt hjälp av flera, men säger att det är ingen fara med han. Han ställer sig bakom mig,(tycker så synd om han) så jag säger till han att gå före mig i kön. Han traskar iväg ut, jag med efter en stund. När jag kommer ut ser jag några jag känner lite lätt stå vid en ny fin volvo och pratar högt. Jag saktar till och dom frågar om det är min bil. Nej svarar jag, hurså?
Dom berättar att den blivit påbackad, två gånger!! av samma bil och det bröta och knaka rejält, men föraren sket i det och drog...
Får bara en känsla och frågar, var det en gammal man, förklarar hur han som ramlade i affären ser ut. Ja, precis, säger dom. Står lite frågande där,hur gick det med han och huvudet egentligen, om det nu var han då. Ägaren vet vi ju inte vem det är till den påbackade. Hursomhelst, dom säger att dom skrivit upp reg,nr på smitarens bil på baksidan (i smutsen) på den påbackades. Jag traskar vidare då jdet slår mig, det står Thelins data på.
Jaris bil ju!! (Jarmos kusin), ränner tillbaka och säger det är ju Jarmos kusins bil ju!, Jag ringer han när jag kommer hem.
Och det gjorde jag, samtidigt som han stannar till kommer dom som sett allting och jag hör dom säga är det kusinen som ringer?
Så det löste ju sig rätt smidigt ändå.
Slumpen? Knappast.
När jag kom hem berätta jag ju allt för Jarmo, och vi packade upp. Han var ivrig efter sin mixpåse.
Allt fanns i påsarna, utom mixpåsen. Kollade kvittot, betalt för den, jajemän, men borta...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, i Götene kan allt hända.. Det är allt en riktig metropol:)

Vad fin din sida har blivit med alla bilder på dig o barnen - riktigt snyggt!



kram

2010-01-16 @ 07:35:08
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: MLI

Jäsiken..du som "bara" skulle handla.. hmm du måste berätta sen när Jari pratat med mannen om du nu var han som ramlade, hur det är med han! Och marsch iväg och köp mixpåse!! Pronto!

2010-01-16 @ 14:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0