Systrar

Jag kan känna ett visst vemod över att Bella inte kommer att ha någon syster att dela allt med när hon växer upp. Hon har ju givetvis två goa bröder, men det är något speciellt med systerskap, kanske likaså med brödraskap, men det vet ju inte jag, jag är ju ingen kille. Eller tänker man kanske inte på det, att man inte har någon syster, eller bror om man är kille? Det kanske är svårt att veta då man inte haft det?
Jag tror också att det är nyttigt för killar att växa upp med en syster, eller flera. Då får dom automatiskt en inblick i kvinnans värld och det tjänar nog den lyckliga framtida tjejen på. Att han vet hur tjejer funkar och tänker. Ta bara min bror som exempel, uppvuxen med tre fruntimmer!! Kan inte alltid varit lätt...



Jaja syrran du är så fin så, (hon gillar inga kort på sig själv)              



Bättre så...?



Mor och moster som gjort tusen resor till tusen sjöars land
Dom i sin tur har mor och mostrar, dock bara en moster kvar i livet . Moster min har åtta barn, varav sex av dom är tjejer, men här hos oss slog det mig nu att det blir inga systertraditioner, mer bröderfasoner..

Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon! Då är det bara och sätta fart och börja jobba på en lillasyster i familjen då...:)



kram

2010-02-03 @ 09:16:24
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe, ja men vi ska ju inte ha mer barn ju..Eller visst, jag kan lätt tänka mig en till så, men då är det ju genast mycket med det praktiska, hus, bil, osv..Sen skulle jag ju inte kunna föda normalt,och dom skulle säkert vägra snitt..

Sen är det ju så mysigt att bara ha en liten att kunna ägna sig åt, det är ju ingen småbarnstid direkt nu, det blir ju mer intensivt med två småttingar..=)

2010-02-03 @ 09:30:01
Postat av: ♥ anna ♥

Jag har växt upp med fyra yngre bröder och har klarat mej alldeles fantastiskt bra! =)

2010-02-03 @ 18:49:32
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, ja det tror jag det.Men jag menade att det är nåt alldeles speciellt systrar emellan=)

2010-02-03 @ 20:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0