Slöa

Gårdagen var en slapp dag. Mor och Thomas var här och bjöd på hemmagjord köttfärspizza som gick som smör i solsken. Speciellt då vi hade två barn till här ett par timmar då stackars Mariette åkt på njurstensanfall igen.
Usch, en del har otur med mycket på kort tid.
Tittade lite på melodifestivalen, höjdpunkten var väl när Dolph bjöd på sig själv. Kul med folk som vågar ge lite.
Bella sov hos en kompis, Jarmo skulle "bara" ligga och mysa lite med Emil, han somna ju såklart han med.
Jag och Markus satt och slöa en stund, sen gick vi och la oss med. Jag la mig innan elva en lördagskväll, händer nästan aldrig, sen sov jag länge idag, men jag är lika trött för det. Kvittar hur mycket eller lite jag sover, är alltid trött på morgonen, bara att konstantera.
Jag gjorde en mycket mumsig rätt igår, lite ihopsläng men värt att testa.
Ta något tunt fläskkött och strimla det och stek. Släng i wokgrönsaker, stek det. Häll på grädde, i med salt, peppar, pressad vitlök, en grönsaksbuljong och paprikakrydda. Låt puttra en stund, servera med bandspaghetti och sallad. Ljuvligt gott!!

Kommentarer
Postat av: mariette

tack så mycket för hjälpen

2010-02-10 @ 20:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0