Skamsen

Jag skämms en aningen kan man säga. Eller snarare har lyxen att kunna beklaga mig över skitsaker som containar och tanter som står i vägen på ica. För det är ju rena lyxen att  kunna ha sådana enkla bagateller att klaga på.
Jag läser en del bloggar, varav alla inte handlar om vardagsliv ( som mitt) eller inredning o dylikt. Nej, dom handlar om något så mycket mer än så. Dom handlar om överlevnad, att klara dagen, att kunna planera framåt, att inte gå under i ångest när dom får besked värre än det andra.
Jag sitter inte och tänker, Åh så bra jag har det när jag läser, jag lär mig att uppskatta det jag har så mycket mer.
Att ta vara på allt just nu. För när som helst kan allt slås undan.
Så ikväll skämms jag över mina löjliga klagomål.

Kommentarer
Postat av: Dimone Bergenstråle

Fy faan va rätt du har i det..man måste försöka komma i håg hur bra man har det och hur tacksam man bör vara..

2010-02-18 @ 10:25:10
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: Sara Gren

Jovisst är vi människor bra på att ta för givet. Det som inte är självklart för andra.



Sedan jag började jobba som personlig assistent och jag träffade Dawda tar jag aldrig något för givet längre o jag är så tacksam för det. Livet blir så mycket rikare o framförallt enklare. Men även så mycket svårare på det känslomässiga planet för jag räds all ondska i världen.



Men d är en annan historia.



Kram på dig!

2010-02-18 @ 15:39:33
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0