På en bänk

Dom flesta av oss har ju olika perioder med olika sorters musik. Dom flesta vet väl vad jag gillar nu, men ett tag, innan en annan period (synthperioden) så älskade jag reagge. Det var Bob Marley, Ub 40,mm. Det satt jag och en kompis och lyssnade på dagarna i ända. jag var väl runt tolv, tretton kanske. Hursomhelst, Jarmo har sagt till mig att någon gång i livet, innan vi dör, ska han ta mig till Kingston town, eller nåt annat haschibrassi ställe. (Hans ord)
Missuppfatta mig inte nu, jag har inte provat knark och jag tänker inte göra det heller,men han ska iallafall ta mig dit, sätta mig på en bänk där och låta mig lyssna till musiken i bakgrunden samtidigt som jag röker en vanlig cigg.
Jag slutade ju för ett par år sen, men vid festligare tillfällen så...
Just för att han vet hur inne jag var i den musiken då. Ibland mellan varven kan det dyka upp en sån låt här hemma hos oss, Jarmo bara skakar på huvudet och skrattar.
Alla har sina perioder

Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon! Du ska nog vara väldigt glad för att du inte hör när jag har mina perioder=))



kram

2010-02-12 @ 08:55:15
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Carre

jag kommer ihåg många olika mystiska perioder med dig och musiklyssnade... Kan räkna upp både det ena och det andra, mer och mer pinsamt...

2010-02-12 @ 12:05:45
URL: http://carolasblogg.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hahaha, ja det kan jag tänka mig=)

2010-02-12 @ 13:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0