Härlig fredagskväll

Gårdagen bjöd på god mat bestående av ugnsbakad lax, kall sås, potatis, sallad och vitlkösbaguette, en god efterrätt, dajmfromage som smälte i munnen som mor min gjort och många, många skratt.
Det var jag, syrran, Jossa, Pillan, mor min och moster.
Med ett sånt spontant, öppet sällskap får man höra det mesta. Allt, även detaljer man kan hoppa över tack...
Dom är ju inte blyga direkt, det var prat om hur man löste en och en halvs vecka förstoppning, vad man skulle göra för att hålla sig pigg...före detta underbara jobbminnen en del av oss har ihop, min sk prydhet enligt dom allihopa, hm jag är inte pryd!! Bara för att jag aldrig gör nr 2 så...med mera...
Mycket roliga samtalsämnen och mindre av skvaller.
 Ingen av oss är så mycket för att sitta och skvallra om andra, prata om ditten och dattens, det ger mig ingenting, jag är så trött på sånt, jag kan verkligen inte förstå hur man kan vara så engagerad i andras liv som en del är, räcker väl med att man är insatt i ens eget och dom man bryr sig om.
Vi konstantera igen att det är så skönt att det kan gå ett tag mellan varven, att man kanske inte hörs av så ofta, men sen när man träffas är det som om att det vore igår. Det är riktig vänskap det.

Jag ser fram emot första maj. Då ska Pillan och moster gå omkring med skyltar med ett enda buskap. Hmhmra  mera!! Det har dom lovat.




Kommentarer
Postat av: ♥ anna ♥

Ser ut som ni hade det kanon!

2010-02-06 @ 17:04:38
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Maarit Suhonen

Javisst ska jag o Pillan gå ut o gå 1 maj...

2010-02-06 @ 18:23:20
Postat av: Mor

ja det ska bli spännande att se!!

2010-02-06 @ 22:18:24
Postat av: AnnA

Haha vad städade vi ser ut...ja 1:a maj ser vi fram emot:)

2010-02-07 @ 19:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0