finsk vs svensk

Idag blir det en fika hos Pernilla, bara plutten behagar att vakna snart så. Sedan väntar städning, mindre kul, men i morgon blir det kalas för släkten, Bella fyller nio år. Hon var ju liten nyss...
Hon är laddad för morgondan, kan man minst säga. Hon är som jag, går upp i högvarv när det är något roligt på gång.
Till något annat, mycket spänt, mycket känsligt blir det ju som alltid i nästan alla svenska/ finska hem när det är ishockeymatch. Det är ett väldigt hett ämne, speciellt när man som vår släkt består av hela, halva och som barnen 75 % finnar.... och vår kära omgivning, kompisar, mm oxå består av en salig blandning.
Jag hejjar alltid på Finland, och jag brukar få förklara varför, här kommer anledningarna!
Större delen av släkten består av finnar.
Jag har så många barndomsminnen från Finland.
Jag är hjärntvättad sen liten, hehehe
Finska folket är absolut inte rädd för att ta i när det gäller.
Det är ett mycket varmt folk.
Det råder inget, skit du i mitt, så skiter jag i ditt där.
Dom är inte trångsynta.
Härligare och öppnare folk får man leta efter.
Och du vet väl vad man säger om den finska kninnan...
Mina barn är mer finnar än jag.
Min sambo är finsk.
Så tycker jag, trallallalla!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som om man ska hålla sig inne imorgon då=))



kram

2010-02-22 @ 15:25:39
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Thomas björk

Hej Malin!Det gick ju bra i hockeyn......eller.

2010-02-22 @ 15:43:01
URL: http://svartamblogg.se
Postat av: Irene

Det är väl aldrig jag som hjärntvättat dig...ler

2010-02-22 @ 20:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0