Feber

Vi var framme på 10-månaderskonroll idag, jag och Emil. Han växer så det knakar, inte undra på det med den aptiten på mat, och livet. Han fick sin andra svinspruta oxå, vi velade länge fram och tillbaka inna vi tog ett besked om detta jag och Jarmo i höstats.
Hon sa, imorgon får han feber, det har alla fått av andra sprutan. Åhhh jag som tycker det är så hemskt när dom är sjuka...
Det tog prick tolv timmar, nu ikväll vaknade han och gnydde, märktes direkt att något inte var bra. Först frossaliknande, sen feber. Tur man har alvedon. Som stod framme med mått brevid, jo jag är ju planeringsmänniska.
Så nu har jag vyssjat min febriga coola bebis till söms. Det var vad grabbarna som stod bakom mig i kön på Netto sa till mig idag. Vilken cool bebis!! Han har ju en viss förmåga att verkligen iaktta och betrakta alla omkring han, så jag antar att det var det dom syftade på.
Bäst att gå och lägga sig så man orkar ta hand om den lille. Jarmo jobbar ju natt, så han kan ju inte hjälpa.
På morgonen däremot, när han kommer hem, om Emil är vaken, då brukar han ta över en stund så jag får vila ett tag till. Det är guld värt det för en sömntuta som jag.

Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Jag har ju alltid klarat allt innan så detta kom som en chock för mig. Va? Är jag mänsklig??? liksom.



Tack för din kommentar!!! Tas alltid tacksamt emot - oavsett längd. Nu känns d som jag växt som människa, mamma o fru. En skön känsla att komma till insikt och trycket lättar. :)



Dimitris ska vaccineras om några veckor. Jag fasar för det. Dels har jag nålskräck. Och d känns som det kommer kännas hundra gånger värre när D ska bli stucken. Och jag fasar för hur D kommer må efteråt :( Men bara att ladda upp med alvedon antar jag.



Kram!!!



Kram!



2010-02-02 @ 12:00:03
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Malin

Nålskräck, ja vore jag du skulle jag nog låta din man vara med istället för dig när sprutan tas, för det känns inte bra när dom skriker till av smärta från sticket.Nog skönast för mammahjärtat att stanna utanför, vet jag flera som gör

2010-02-02 @ 21:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0