Tidig morgon

Jag är en kvällsmänniska ut i fingerspetsen.

Så ni kan ju själva räkna ut hur det står till med mig på morgonen..

Det var En av alla tankar jag hade då när vi skulle bli föräldrar för elva år sedan.

Jag kommer inte att få sova mer..

Men det fick vi ju.

När Markus och Bella blev större och kunde gå upp och själva.

Men nu är vi ju här igen med en liten pigg lilleman och mindre sömn för oss.
Fast nu vet man att det är övergående. Han kommer att sova länge han med.

Nån gång..

Vad jag skulle komma till är att jag har en liten egen tradition. Som jag haft så länge jag kan minnas. Oavsett veckodag.

Luciadagen.

Jag ställer klockan extra tidigt, går upp och brygger kaffe och sen sätter jag mig och kollar på Luciamorgon på tvn.

År efter år, ibland med ett vaket barn, ibland själv. Men jag sitter där högtidligt och lyssnar.


Och njuter lite extra av livet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0