Ljuvligt!

Har jag missat att berätta den där lilla extra charmen med att ha skolbarn som går hem själva efter skolan?

När jag öppnade dörren idag med Emil i famnen fick jag liksom böja mig ner och på ett fäktande sätt simma fram. Genom ett par extra barns jackor, termobyxor, stövlar, väskor.. Tillslut kom jag fram en bite och kunde ställa ner Emil.

Köket ska vi inte tala om. Jag nämner kakao bara.

Det är ett sånt där härligt välkomnande hem tycker jag.

Föräldrar som "Mina barn säger aldrig något fult, svär inte och skulle aldrig göra något sådant" finner jag också charmigt.

Speciellt när man måste prata med dom.

Hälsningar från mamman som har barn som kan svära och säga fula saker.



Kommentarer
Postat av: johanna björk

ALLA barn kan. Felet är de blåögda föräldrarna :)

2010-12-14 @ 23:07:00
Postat av: Anna Auf Rubenstein

ååå "perfekta" föräldrar och deras "perfekta" barn..SUCK

2010-12-16 @ 09:13:32
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: Sara

Det är dessa föräldrar som skrämmer mig mer än barn som anses vara "perfekta".



Vi vet vilka gener som finns i Dimitris så vi förbereder oss på det värsta. Både gällande hans ev kommande upptåg o samtal med andra upprörda föräldrar vars barn Dimitris kanske av någon händelse råkat ta en leksak ifrån eller tagit tillbaka sin leksak från... men för dessa föräldrar spelar det inte roll vilket.



Kram!



2010-12-17 @ 19:22:43
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0