Branta tvärgator!!!

Jag råkade ut för "det där". Igen. Den här gången i Gränna när vi var där.

Förra gången för ca tio år sen när vi för första gången var i Falkenberg.

När vi gled in med bilen i lilla trånga Gränna, såg jag skylten där det stod "Branta tvärgator".

Då blev jag totalt iskall, och tänkte det lär jag INTE utsätta mig för igen, NÅGONSIN!
På hemväg, inser jag när jag kör upp, UPP, verkligen rakt upp för en tvärgata, att jag är ta mig tusan fast. Hjärtat rusar och jag närmar mig vägen jag måste svänga ut på, givetvis blir jag tvungen att stanna. För det är ganska mycket trafik. Om man säger så. Och jag står där med med en extremt lutande bil.

Syrran sitter brevid mig, och känner nog stundens hetta/ eventuellt fel som enligt mig och min fantasi kan få bilen att rulla bakåt, i full fart, utan någon kontroll.

Nu kan du köra ut, säger syrran lugnt.

Och jag gasar, jag fullkomligen flyger ut med bilen på vägen. Och jag inser att jag klarade det. Igen.

Jag överlevde.

Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Ja usch, det är inget vidare. Men oftast klarar man det trots att man tror att man ska fara bakåt och krocka med nåt!



Hoppas du har det bra på jobbet! Vi ses nästa vecka!

2010-08-10 @ 11:20:05
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det gick allt bra att börja jobba, kändes helt okej! Vi ses då ja=)

2010-08-10 @ 21:09:09
Postat av: Linda S

Hahaha förlåt för att jag skrattar. Men jag kom och tänka på den gången för 10-11 årsen eller nåt. När du körde mot enkelriktat. Hahahah vilka minnen :)

2010-08-10 @ 23:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0