Nu igen

Jag gillar ju som bekant att vara förberedd på saker.
Vet jag att maginfluensa går runt knuten, ja då laddar jag upp hemma med isglass, blåbärssoppa, the, tvättar så att tvättmaskinen ryker, så att det slipper bildas en jättehög tvätt på den gamla.

Passar på medans vi är friska om man säger så.

Men det kan ju faktiskt dyka upp iallafall, utan att man är beredd. Jobbigt när man heter Malin.
Pang sa det igår så var det igång för Emil. Min första reaktion var, nää det kan väl inte vara det ? Det går väl inte nu, eller....jo hade tydligen missat det.

Isolerad blir man, men som tur var kom mor min förbi med lite blåbärssopppa och bananer som vi kunde ge han. Vätskeersättning hade vi hemma, från förra gången.

Nu är han lite bättre idag, men både jag och barnen fick snällt vara hemma idag.
Jag skulle aldrig gå och jobba med mat när jag är en smittospridare, och likadant för barnen, det är ju onödigt att dom ska gå iväg till skolan och eventuellt smitta halva klassen. Dom var väl inte jätteledsna för en ledig dag kan man väl säga.

Så ikväll blir det lite film och mys med barnen, vi får passa på medans vi kan.

Håller tummarna att vi klarar oss!


Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars liten:(

Jag är såå glad att inte min lille fått det än...peppar, peppar!!



kram

2010-04-20 @ 20:04:24
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!

Tack för alla kommentarer på min blogg om Arons hud, du är inte alls tjatig jag är tacksam för alla tips och råd. Vi har ju fått diagnosen atopiskt eksem en gång dock av en läkare som bara sett bilder. Men jag har ju insett efter en del läsning på nätet att råden vi fick från vår husläkare om hur vi skulle sköta hans hud har varit helt fel. Vilket kanske inneburit att det inte försvinner. Är Emil helt fri från eksem nu? Det låter ju nästan för bra för att vara sant.

Jag hoppas vekligen att Aron också kan blir mer eller mindre symtomfri. Det är inte kul när han ser ut som han gör, man blir trött på alla gamla tanter som skrattar och säger åh vilka röda kinder. Som om det vore nåt fint!

Ja, ja nog med tjat från min sida, på torsdag vet vi mer. Hoppas innerligt att ni klarar er från maginfluensa!! Kram

2010-04-20 @ 20:23:54
URL: http://finndjavlar.blogspot.com/
Postat av: Malin

Karin,det blossade upp rejält då när han var en månad, sen när han var fem månade fick vi bra bukt med det ( efter att ha kommit in till hud och fått riktigt bra hjälp) Innan dess var det otaliga pencillinkurer (7st) och massa olika smörjor. Men nu, ja i stort sett fri från det. Kommer ibland, men då är vi snabbt där och smörjer med kortison och då lägger det sig. Hoppas ni får bra hjälp nu på tordag. Kram!

2010-04-20 @ 23:18:32
Postat av: Sara Gren

åååhhh neeej... inte maginfluensa :(

2010-04-21 @ 23:00:37
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0