När kvällen kommer

Tröttheten /sömnen här i huset infaller sig på olika sätt.
Markus är den som blir trött först, han sjunker ner mer och mer i soffan, jag frågar, Är du trött? Nej svarar han blixtsnabbt. Man får nästan säga att du får gå och lägga dig.

Bella skulle kunna sitta och diskutera om precis allt hela natten om hon bara fick den möjligheten, men det får hon ju givetvis inte.

Emil har små goseljud för sig när han ska somna för natten, ligger och låter lite som en hundvalp som gottar sig hos sin mamma. Innan sju har han somnat.

Jag då, kan vara uppe precis hur länge som helst, det är tur att man har en vettig röst i huvudet som säger, nu är det nog hög tid för dig att gå till sängs ( om än sent) om nu inte Jarmo har hunnit före då. Med att säga till.

Jarmo är väl den vettigaste av oss två när det gäller att tänka på att man ska upp i morgon oxå.

Tur att man har den situationen som man har, annars skulle jag nog vända dygnet helt.

Lite intressanta fakta från en som nog har drabbats av bloggtorka, fast jag minsann har flera saker att skriva men får inte riktigt ihop det. På ett läsligt sätt.



Så här trött och solbränd blir man av en helgs klassfotboll ( förra året). Snart är vi där igen, maj månad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0