Jobb, skola, dagis

Idag har vi varit på två utvecklingssamtal. Markus skulle haft sitt förra veckan, men eftersom vi var sjuka här hemma fick vi skjuta upp det. Det var två bra samtal, det fungerar bra och det känns skönt. Det finns ju alltid saker att jobba på men vi är bra nöjda med våra knortar.

Själv hade jag mitt eget lönesamtal i veckan och det kändes bra det med.

Imorgon är det fredag, dvs ledig fredag. Så skönt, då ska jag glida in i hemmarollen igen och bara mysa med Emil. Underbart! Kanske blir det en fika någonstans, beror på eftersom han direkt efter maginfluensan åkte på förkylning och hög feber, det är ju helt sanslöst det här. Ingen ände på sjukdomar här inte.

Om tre veckor skulle jag skriva, men herregud, om en vecka på måndag börjar inskolningen på dagis. Jösses vad tiden går.

Vi är så glada, han fick barnen gamla avdelning med våra "gamla" supergoa fröknar. Kan inte bli bättre. Hoppas han kommer att älska sitt dagis lika mycket som Markus och Bella gjorde. Och vi.

För hur man än vänder och vrider på det så blir ju faktiskt dagis det stället han kommer att vara näst mest på. Men han lär nog märka vår glädje när vi återförenas med våra barns gamla fröknar.

Och då borde det smitta av sig.
Och då bör han känna sig trygg. Även där. För det är det viktigaste, att dom känner tryggheten.


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Löneförhöjning måhända? ;)



Dagis ja - jag måste kolla runt lite snart så jag inte är ute i sista minuten. Börjar ju inte jobba förrän jan 2011 men tiden går ju sjukt fort - har man märkt.



Jag tänkte också på det häromdagen att barnen är större delen borta, hemifrån och sen komtankar som att vad man kanske kommer missa som förälder - alla små framsteg som kanske personal kommer få se först. Känns lite skruvat. Men d är ju så d är. Men ändå... äsch du fattar vad jag menar antar jag :)



Hur som helst är ju dagis för barnens skull (tycker jag iallafall) :) för att få träffa andra barn, få kompisar och lära sig vara tillsammans med andra och anpassa sig.



Kram!

2010-04-29 @ 22:18:55
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Sara Gren

Och jag tycker att du skriver helt underbart bra, underhållande och detaljrikt på ett sådant simpelt sätt att det blir en konst :)



Kram!

2010-04-29 @ 22:42:48
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Sara Gren

Alla varma tankar till Er! <3



Kram!

2010-04-29 @ 22:55:02
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: angel

God morgon!

Ja, det är skönt att ventilera sig lite på bloggen.



Tycker som du att tryggheten är det alla viktigaste.. Att se glädjen när barnet återförenas med just den där fröken eller springer in på avdelningen så fort så pappa knappt hinner få en kram;)

Vi har en riktig liten förskolekille som fixade sin första dag själv galant igår.

Inte ens när vi hämtade blev det nåt ståhej. Han kom nyvaken i frökens famn, räckte över napp & snutte för han sovit klart och sedan sträckte han ut armarna till sin mamma. Änna så det kändes lite att han inte reagerade mer.. haha..



Men när situationen är som den är så känns det så skönt att det iaf fungerar där. att jag vet att han mår bra just nu när jag inte riktigt orkar..



Tänkte på dig häromdagen: Vi var på järniahuset med en vän plus barn och hade jag haft ditt nr så hade vi nog våldgästat er;)



Hoppas ni får en bra helg och att du får en skön dag ihop med din familj idag. kram kram

2010-04-30 @ 08:28:12
URL: http://angelslivochleverne.blogspot.com
Postat av: Anna

Så skönt att han får de gamla vanliga fröknarna. Själv ska jag försöka att få dagmamma till lillknorten..

Hoppas att ni kryat på er nu och jag önskar er en fortsatt trevlig helg!



Kram

2010-05-01 @ 17:21:28
URL: http://propellern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0