Billig blandfärs!

Markus och Bella blir som vi andra när värmen kommer, ut och ut. Inne är vi mellan varven oxå, men mest ute.
På sommaren gör vi bara de nödvändiga behoven inne, sover och ja behoven. Annars är man mest ute.
Jag ÄLSKAR när det är sånt här väder, man får inte nog, speciellt av kvällarna dom är ljuvliga.
Men förut idag, efter jobbet och lite mys med plutten satte vi oss i köket. Emil pysslade med sitt i sin matstol, jag fick för mig jag skulle kolla en sak på den bärbara, så där satt vi iallafall.

I sidögat ser jag Jarmo rushar fram och tillbaka mellan spis och diskbänk, jag hittar en godispåse! och smaskar i mig lite nöjt.
Sen hör jag Jarmo mumla, Mmmm nu är blandfärsen på ica billig igen, nu har mamma handlat Emil.
Mmm svarar jag.
Sen kommer det, det ser väldigt skönt ut det där.
Mmmm svarar jag.
Han är en mästerkock Jarmo, så han kockar. Fast inte bara därför, jag jobbar ju, han går ju hemma och är pappaledig.

Nä, skämt och sido, men lugna stund hade vi, jag och Emil där i köket.
Och maten blev god den.


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Vilken liten harmoni - jag ser scenen framför mig - o lite parodiserat såklart ;)



Kram!

2010-04-14 @ 22:25:03
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0