Känslor

Alvedon,tur att man lever i en tid då det finns.Lillen vaknade med hög feber idag,vet inte om det beror på vaccinet vi tog i tisdags,eller om det är en vanlig förkylning,hursomhelst,det är bland det värsta jag vet när barnen får feber.
Ser riktigt framför mig hur den stiger och att man inget kan göra.Halvhypokondriker som man är.Jojomän,förrförra sommaren fick jag för mig att jag hade borelia,hudcancer,harpest...inom loppet av två månader,det var rätt jobbigt,syrran bara skrattar åt mig,hon vet precis hur jag är.Det sjuka i det sjuka är att jag fick borelia,på riktigt strax efter det,men då vågar man ju liksom inte söka för det.Syrran som tar det mesta med ro,sa till mig på skarpen att söka läkare,när hon såg märket som bredde ut sig på hela höften...Pencillin slutade det med iallafall,man ska vara försiktig med vad man tror sig ha..
Just nu ligger min sambo J och lillen och snusar middag,och jag väntar på att klockan ska bli två,då har vi en tid framme på bvc,8-månaders koll och passa på att kolla upp hans feber och förkylning.
Obs...jag fick allt iväg Markus till skolan idag..
Många omkring oss får barn nu,det är rena babyboomen här.Det är så speciellt att få sitt första barn,så det går knappt att sätta ord på det.Men känslan av NYTT är och kommer aldrig igen bli så stark som då.Och alla känslor som kommer sen,lycka,stolthet,oro,ängslan,men störst är kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0