Kafferep

Denna dag kan summeras som mycket kaffedrickande och julklappsplanerande.Till Emil är det ju inte så svårt,finns ju mycket att välja på,men vi köper inga stora mängder till han i år,blir mer till hans ettårsdag istället.Markus och Bella däremot,vi har funderat ut och in,dom har en hel del på sina listor dom,men tillslut kom vi fram till att det blir en dyrare julklapp till dom var,och nåt litet då,istället för massa smågrejer.Så det får bli varsin bärbar dator,Markus har ju en stationär,men det är nåt..? som pajat,så vi byter ut den till en bärbar.Men så var ju frågan,ny eller begagnad,kostar ju en del,men vi kom fram till att det blir begagnad,det viktiga för dom är ju att det går att spela på.Men det är ju inte gratis det heller direkt,men det är ju jul ju!!Och då ska alla barn bli nöjda.Fast det är ju lite sjukt,samhället idag,vad det faktiskt kostas på barn,men det är ju vårt egna fel,det är ju vi som lever i det.Ack så mycket billigare det var när dom var små,hehe.
Syrran var här i förmiddags och surpla kaffe och gosa med Emil.Vi ska iväg till vår kära kusin Jenny,på fredag.Exotiskt kryddparty...lite vin till det och sen blir det förmodligen utgång.Och då är det ju självklart att man vill ha något snyggt att sätta på sig,vilket jag saknar nuförtiden,så det blev till att åka hem till syrran nu på kvällen och prova lite kläder.Föll för en skitsnygg grå klänning,och ett par snygga gråa stövlar till det oxå.Medans jag stod där klagade jag över att det inte fyller ut som det bör vid bysten,då sa Anna att du får väl sätta på dig en pushup då! MEN DET ÄR JU DET JAG HAR PÅ MIG JU sa jag.Ni kan tänka er hur syrran skratta då...snyft! Jaja,jag ser fram emot fredag iallafall,ska bli kul att träffa kusinerna.
Kusinerna ja,där spenderade man mycket tid som liten,i Göttorp.Dom är sju,och vi i vår syskonskara tre,så det var ofta vi var tio barn däruppe,plus deras grannungar.När en annan tycker att man har mycket omkring sig med barn,skola och aktiviteter så kan man ibland ramla in på tanken hur dom fixade sju barn och allt som hör till.men det gjorde dom,galant! Och jag hade en speciell konst oxå,fick jag höra senast idag,när jag klämde in en fika hos mamma,ja,Emil är ett riktigt matvrak han,påminner så om dig när du var liten,Mmm,just det.Jo,jag hade koll på exakt hur många kakor alla hade tagit,kom då ihåg att vi var mycket med min mosters familj med alla barn,och det var ju på den tiden det var ca sju sorters kakor,och tog någon två av en sort,så märkte jag det direkt.Mamma,hon tog två.Guuud vad jag skäms över det! Får höra det än idag.Om och om igen.
Tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0