Vita lögner

Lillknort sover, inte så konstigt kanske, det är ju fullt ös här på morgonen. Nja, det börjar ju väldigt lugnt med frukost och tända ljus, sen kör det igång. En som vill sitta i soffan, och helst inte röra på sig alls, och en som konstigt nog aldrig har några sockar som passar. Dom klias, dom är för trånga, dom är för stora...Är det bara vi som har det så tro? Senare idag är det dags för Bella att få sina pollensprutor igen, en mot gräs, och en mot björk. tror att vi har varit där ett 30-tal gånger nu men det är värt varje resa in till stan, för det gör underverk med henne. Dom vaccinerar bort hennes allergi, hon har haft en så svår variant att hon inte har kunnat vara ute när det är som värst, och i hennes fall har det hållt i sig från april till september, oktober. utslag på hela kroppen, huvudvärk, snuvig, hostig, igensvullna ögon, trött, hängig, ja hela rubbet. Så vi är så supernöjda över att det hjälper, bara ett år kvar nu, vi har hållt på med det här i tre år. Hon är en kämpe damen. Och idag ser hon fram emot, för idag ska dom göra om nötprovet oxå. Visar det sig nu att hon tål nötter, ska vi fira med geisha och nutella. Det har vi lovat henne. Och jag som sagt att nötter i choklad inte är gott....En vit lögn får man ju dra för att inte göra någon ledsen...
Eller hur är det egentligen, jag kan inte ljuga någon rakt upp i ansiktet, det skulle synas på mig direkt, sånt har jag svårt för, men ibland kanske man kör en vit lögn, som i detta fallet, för att inte såra. Eller ska man vara brutalt ärlig i alla fall, även då man vet att man sårar någon? Det är en balansgång det där. En del säger ju rakt ut vad dom tycker och tänker om precis allt, och då finns det ju dom som kan ta illa vid. Men om någon frågar mig, tycker du att jag är ful? och jag tycker det, inte kan jag ändå med att säga, ja, du är skitful. Det går ju inte, då blir ju människan ifråga jätteledsen.
En vuxen människa sa en gång när Markus var trött, ( då skelar han med ögat) och när han hörde, ojoj ögonen står åt alla håll. En vuxen jäkla människa!!! Jäklar vad arg jag blev!! Hur kan man vara så frutansvärt idiotisk funtad!! Och hon själv har barn!! Men hur kan man göra så?  Saknas det inte lite hjärnkapacitet där då eller?? läser hon det här och känner sig träffad, så varsågod!

Kommentarer
Postat av: Anna Anka

Hoppas hon tål nötter nu då!! :-)



Nää ibland blir man nog vackert tvungen att dra en vit lögn för att inte såra någon annan..Ärlighet i all ära, men att vara brutalt ärlig skadar ju enbart..



Ha ha jag kan inte ljuga..men när jag gjort det har det alltid slutat med att jag berättat efter 5 sekunder att jag ljög..ha ha ha..



Alla är vi människor..och " alla " ljuger på ett eller annat sätt..den som påstår annat.. ehh... ljuger.. hahaha



Krama ungarna från mig!

2009-12-08 @ 16:31:45
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0