Skapande

Att vi har starka konstnärsgener i vår släkt är väl ingen hemlighet. Av alla de olika slag, målerier,dikter,skriverier,sömnad, ja det mesta som har med att skapa att göra. Det är på min mammas sida som den är stark, rakt igenom. det bevisades ytterligare igår när barnen kom hem.(dom fick för sig fredagskväll att ringa och fråga om dom fick sova över där, och det fick dom) Jo, då hade Bella med sig ett luciatåg som mormor målat, ett mycket långt fint sådant, med lucia, tärnor, stalledräng, ja allt som hör till.
Oj, vad fint sa jag, dock inte förvånad, äsch sa mor min...blyger. Hon borde börja måla tavlor som så många andra i släkten gör, min morfar var konstnär, han både målade och gjorde vackra saker i trä, som moraklockor,skåp mm. Han var oxå en rastlös själ, därav min rastlöshet kanske....Dom flyttade från finland till sverige till finland osv...Skrivande ja, jag skrev ett tag, barnböcker som jag skickade in till bokförlag, men fick som svar att det var mycket intressant läsning, men tyvärr är konkurransen knivskarp. Men jag ska ta tag i det nån dag igen, göra ett nytt försök.För kul är det, och rimma, det tycker jag om, men julrimmen hoppar jag över.
Gårdagen bestod en viss del i att sitta och försöka måla ett lika fint luciatåg till Bella som gärna ville ha ett till, och tid tog det,men samtidigt var det rätt rogivande nu i denna julstress som många har att bara sitta och måla..
Ikväll ska vi klä granen, ska bli väldigt intressant att se vad en viss liten herre tycker om den, hur länge den får stå orörd. Första sekunderna av iakttagelse kanske, sen är det kört kan jag lova.
Imorgon ska jag på personalfest, en måndag..känns lite lustigt, det hör ju inte till vanligheterna att man går ut på måndagar, men det ska bli kul att träffa dom på jobbet. Men det får bli lugnt, man ska ju vara piggelin på tisdag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0