Shopping

Ja, nu var det ett tag sen, som jag skrev här....kan ju inte skriva varje dag ju..hehe. Skämt å sido. Igår bestämde jag och M att vi skulle ta våra små och knalla fram till byn och slå flera flugor i en smäll, dvs julshoppa en del som var kvar, lite mathandling, systemet, färgaffären, mm. Jodå, jag hittade ett läckert svart glittrigt långlinne till mig själv som jag bara väntar på att få använda. Det blir på julafton.Och på nyår passar det sig ju med lite glittrigt!
Jag har en liten böjelse för allt som glittrar.... Systemet ja, var där och inhandla lite öl till gubben min, knökade in det diskret under vagnen och gick vidare. Vi tog en behövlig fikapaus, jag och M, och småttingarna fick lite näring i sig. Då tycker jag mig känna en lukt av öl runt oss, hm nån som redan druckit öl här, tänkte jag. När vi sedan går ut upptäcker jag syndafloden som rinner från vagnen, och lukten som kommer från mig och Emils vagn...ÖL!!
Fa... står utanför centrumhuset, och M säger, jag försöker skyla dig lite här då, för det ser rätt illa ut kan jag säga när jag bunkar upp burk efter burk på vägen för att se vilken som läcker...Hittar den skyldige och dumpar den.
Vi har ju fortfarande ett affärer kvar att knalla i , vare sig jag vill eller inte med min ölstinkande vagn, jag kan ju bara ana vad folk tänkte när dom kände lukten, så typiskt mig. En tant i leksaksaffären blängde på mig...så jag blängde tillbaka! Fyra timmars shopping blev det iallafall och kul hade vi! På kvällen bjöd vi över mamma och Thomas på lite mat, så det var en lugn och skön kväll iallafall. På annandagen ska dom ta alla barnen, så då är det dags!
Fick ett samtal idag, från en vän, en syster har snabbt drabbats av något fruktansvärt, nu får man bara hoppas att läkarna fixar det !! Tänker på er !!
Jag tänker ibland på hur ofta samma personer drabbas av nån form av olycka/otur om och om igen. En del har tur, dom glider sig igenom livet, medans ansra får stå ut än det ena och det andra. Varför, är det ren otur? Nej, det tror jag knappt. Slumpen, nej det kan inte inträffa så ofta. Har dom gjort sig förtjänta av det? Absolut inte.
Kan bero på att det bara är dessa människor som klarar av det, att dom är starkare som personer, om inte annat går dom ur det starkare.
Nu måste jag gå och hjälpa Bella med lite scraapbooking, kan bara bli bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0