Fredag

Mitt ilandsproblem på morgonen är att jag är vrålhungrig, men kan inte äta.Det måste gå att par timmar innan jag kan trycka i mig nåt, och det är verkligen sjukt när jag är så hungrig, men kan verkligen inte äta.
Barnen är tyvärr likadana, Markus äter väl hyfsat, men Bella är likadan som jag just på morgonen, så det är inte speciellt kul att försöka få henne att äta frukost när jag vet med mig själv hur svårt det är att få i sig nåt.Men för deras del är det ju extra viktigt om man ska orka hela skoldan.
Idag funderar jag på att åka in till stan och handla en ny overall till Emil, han växer ju så det knakar, och den han har börjar bli alldeles för trång. Ett par nya byxor till Markus står på listan oxå, och Bella vill så gärna ha en lila stickad cardigan, vi får väl se vad plånboken säger. Jag skulle behöva klippa mig, var ju ett tag sen nu, och mitt hår växer som ogräs, jag har aldrig haft det problemet att det inte blir långt, men just nu är det slitet, och det är dessutom en stor tappad mängd som fattas, blir ju så ett par månader efter den lille kommit ut. Mindre kul.
Igår stötte jag på Blom och Anna framme på byn, dom håller på och flyttar in för fullt i sitt nybyggda hus, det ska bli spännande att se hur det ser ut. Jag sa att jag hade varit och lämnat urinprov åt Markus. Du? sa Blom, tur att dom känner mig...
Mmmm jag ser att det är ett gäng här som läser, kul,men vore ju ännu roligare om jag visste vilka ni var! Så var inte blyga, lämna gärna en kommentar...Jag tar allt.. nästan haha.
I morse kom Jarmo hem med ett antal olika ostsorter, julgåva från jobbet. passar ju alldeles utmärkt då vi är ostfantaster här, utom mögelost då,huuuua. Den skickar vi vidare till far min, han är en dyrkare av dom.
Det finns en blogg som heter www.alfons.blogg.se som jag har följt länge. Det går knappt att sätta ord på den, men den är skriven av Alfons mamma Catarina, hon berättar om sin son Alfons som drabbas av cancer, hur han kämpar och hur han förlorar kampen. Mamman skriver så otroligt, med sån inlevelse...det är svårt att förklara men läs den, kommer att ge dig ett helt nytt perspektiv på livet sen.
Och du kommer att uppskatta det du har så mycket mer.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej,hej! Fin blogg du har:) kram!

2009-12-18 @ 18:31:04
URL: http://propellern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0