Dan innan dopparedan!

Ja, då är det dan innan julafton idag då. Jag såg till att få klart det mesta igår, så att vi kan ha en skön dag här hemma idag och bara njuta av att vi är lediga. Hela familjen.
Julskinkan gör jag ikväll, det har blivit så att här görs den dagen innan. annars skulle den säkerligen vara uppäten till jul....
Så det och slå in de två sista julklapparna, och (ofrivilligt) ta med alla barnen ut och åka pulka. Vi har sparat babypulkan så det kan bli riktigt kul att se hur Emil reagerar.
Att jag aldrig, aldrig lär mig.....nu syftar jag på i måndagskväll, personalfesten hos Sara, ett gäng lärare och vi i övrig personal,hehe.
När jag är på topphumör, känner mig riktigt avslappnad i sällskapet, och fått i mig lite vin, då ska det minnsann sjungas för alla som (inte) vill höra. Svamplåten....en gammal dänga en kompis satte ihop för många herrans år, men som alla våra nära kan då den sjungits otaliga gånger. Alla sjunger refrängen, sen får man hitta på en egen vers. Det här försökte jag ju då lära de andra....Hm...och verserna jag sjöng är Inte direkt barnvänliga. Sjöng gjorde dom knappt, men skrattade desto mer. Inte nog med det, jag skulle ju promt visa mitt gamla partytricks oxå, som heller inte är så diskret. Jaja, jag hade riktigt kul, hade tänkt gå hem vid elvasnåret, kom hem vid halv tre å natten.
Så nån piggelin var jag ju knappast i går, men det var bara att bita i det sura äpplet.
Nu är det frukostdags här, alla barnen vaknade förväntansfulla idag, och tidigt...
Tänk om dom visste vad dom ska få i morgon.
God jul på er alla!!!!!

Kommentarer
Postat av: Eda

God fortsättning...

2009-12-26 @ 15:48:38
URL: http://edas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0